آيت الله كعبي: عملكرد مقام معظم رهبري منطبق بر مدل حكومتي حضرت امام(ره) است

عضو مجلس خبرگان رهبري عملكرد مقام معظم رهبري را منطبق با مدل حكومتي حضرت امام (ره) خواند و تاكيد كرد كه مفسر حقيقي خط امام ايشان هستند.
آيت الله عباس كعبي پيرامون مفاهيم راهبردي كه امام راحل در جريان انقلاب اسلامي ايجاد كردند، گفت: مفاهيمي كه امام(ره) همواره به آن توجه داشتند و آنها را مطرح مي كردند، برگرفته از كتاب، سنت و عصاره اسلام است و اساسا مفهوم اسلام ناب محمدي در مقابل اسلام آمريكايي يكي از همين مفاهيم بسيار ارزنده اي است كه حضرت امام(ره) براي بازشناسي مفهوم اسلام اصيل مطرح كردند.
وي افزود: در گذر زمان به اسلام پيرايه هايي را اضافه و كم كرده اند كه امام(ره) با عنايت به همين امر، مفهوم اسلام ناب محمدي را در مقابل اسلام آمريكايي مطرح كردند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: اسلام ناب محمدي اسلام توحيد و بندگي خدا و اسلام جهاد و ساخت ملت ها است، در حالي كه اسلام آمريكايي اسلام شرك، سكون و اسلام سازش با ظلم ها است.
وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود با اشاره به يكي ديگر از مفاهيم طرح شده توسط حضرت امام خميني(ره) گفت: اين مفهوم كه بايد در بعد دشمن شناسي به آن توجه كرد و بسيار هم ارزشمند است، بحث «اسرائيل غده سرطاني است كه بايد از بين برود» و «آمريكا شيطان بزرگ» است.
كعبي افزود: امام راحل با طرح اين مفاهيم در جهت وحدت امت اسلامي و بازگشت مسلمانان به هويت اسلام در عرصه جهاني گام برداشتند.
وي تصريح كرد: امام راحل در بعد داخلي نيز با طرح مفهوم «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» و «جمهوري اسلامي، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد» خودباوري را براي ملت ما به ارمغان آوردند.
كعبي در ادامه صحبت هاي خود به ادامه راه حضرت امام خميني(ره) توسط مقام معظم رهبري در بحث طرح مفاهيم راهبردي اشاره كرد و گفت: ايشان پس از تصدي اين سمت و در آغازين روزهاي رهبري خود تصريح كردند كه راه ما، راه امام، مقصد ما، مقصد امام و هدف ما، هدف امام است و اين انقلاب بي نام امام (ره) در هيچ كجاي جهان شناخته شده نيست.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مقام معظم رهبري در عملكرد خود براساس ولايت فقيه كه مدل حكومتي حضرت امام بود، عمل كرده اند و بايد تاكيد كرد كه مفسر حقيقي خط امام ايشان هستند.
وي تاكيد كرد: ادبيات مقام معظم رهبري، راهنما و تفسير ادبيات و مكتب امام خميني است و ايشان در طول اين 22 سال با جديت پاي كار ايستاده و شاخصه هاي خط امام را بيان كردند.
كعبي كه با فارس گفت وگو كرده، با تاكيد بر اينكه يكي از دلايل توفيقات مقام معظم رهبري اين است كه تئوري فكري امام راحل را به خوبي دريافته اند، گفت: ايشان مكتب امام را در صحنه اجرا به خوبي عملياتي كرده و روح امام و معنويت عرفاني ايشان را در خودشان شكوفا كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : آيت الله كعبي: عملكرد مقام معظم رهبري منطبق بر مدل حكومتي حضرت امام(ره) است, ,